dijous, 19 de novembre del 2009

Joc de cordes 16/11/09

Aquest dilluns 16 de novembre vam començar el que se'n diu la Setmana blanca o d'activitats, ja no sé ben bé com l'anomenem.

Va començar anant al NaturPark, és un conjunt d’instal·lacions sobre els arbres que inclouen jocs que combinen habilitat, destresa i aventura : ponts tibetans, tirolines, lianes, troncs oscil·lants, ponts de xarxa, nepalès, de mico.... fins a 118 jocs que fan de Natupark el parc d’aventura més gran de tot l’Estat.

El joc de cordes és molt interessant ja que et brinden la oportunitat de gaudir de la natura i al mateix temps de diversió i aventura.
Els circuits estan dividits per nivells, a més a més també n'hi ha els adequats per a nens d'infantil. Aquests estant dissenyats per entreteniment, educació i a la vegada aprenentatge.

Els jocs sobre els arbres ajudaran també, als escolars de totes les edats, a superar les seves pors tenint en compte que abans de fer qualsevol activitat disposen de monitors que t'ensenyen com s'ha de fer i els mètodes de seguretat. Tant com per els infants com per a hores d'ara a adults, fer aquesta activitat els hi pot suposar un gran repte!


Natupark esta situat dins del recinte del Bosc Tancat al terme municipal de Cerdanyola del Vallès. Un bosc de 6 hectàrees que, entre les seves instal·lacions, disposa de quatre piscines (obertes en temporada), àrea de barbacoes, zona de pic-nic i servei de bar-restaurant.

La meva experiència..Sincerament jo sempre he sigut una persona molt activa, sempre m'ha agradat pujar-me a qualsevol lloc i fer una mica la 'cabra'. Per tant, anava a fer aquesta activitat ja amb ganes, sense tenir por, a més, també m'ajudava el fet de que de bastant petita ja havia fet una cosa semblant al joc de cordes, tot i que casi bé no me'n recordés em tranquil·litzava saber-ho. Al arribar, ens van donar un arnés a cada un, els monitors que hi havien per allà es van encarregar a ajustar-los a la nostre mida, tot seguit un d'ells ens va fer una breu explicació de l'ús d'aquest i com ho havíem de fer per passar de trons a tronc, enganxant-nos amb els mosquetons al lloc de seguretat. Això sí, primer trèiem un, un cop estava ben segur, trèiem l'altre, així per no tenir cap desgràcia, i contínuament. Després, vam realitzar un curt circuit de pràctiques abans d'anar a fer qualsevol altre de ja, una dificultat major. Un cop el vam acabar ens van deixar espai per nosaltres mateixos escollir quin volíem fer, això sí, sempre pensant amb les nostres aptituds.
Jo vaig començar per el taronja, que la seva dificultat és mitjana, al estar fent cua em va començar a venir 'canguelis' ja que observava cap amunt i veia com la corda per la qual hauria de passar al moment que passaven companys meus es tabalejava un munt. Però un cop vaig estar a dalt, em vaig posar a fer el circuit i la por que tenia se'n va anar. El vaig disfrutar, un cop l'havia acabat tenia ganes de fer el nivell superior però un cop hi vaig anar, ja l'havien tancat, segons els monitors perquè si l'hagués començat a aquelles hores s'hagués fet fosc molt de pressa i per qüestions de seguretat l'havien tancat.
Aquí va concloure el meu dia sobre els arbres passant per cordes i al mig de la naturalesa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada